Sjette etappe


Ramsjøhytta-Storerikvollen 18 km
Vi er passe slitne på kveldene, så det er ofte til sengs i 22 tiden. Tone Lise har klart å være oppe til solnedgangen et par ganger, og de er jo magisk flotte her. Men det blir som regel for sent for trøtte skrotter.


Det blir en lang dag å gå til Storerikvollen, hele 18 kilometer, endel myr, tunge sekker og trøtte kropper.
Havregrøt til frokost idag, ganske godt med mye godt på. Det sitter i allefall litt i magen, og vi begynner å bli litt matleie.


Vi hadde som mål å komme avgårde til senest 09 30, men siden vi begge var våkne tidlig, og vi visste det var en lang etappe, gasset vi på og kom avgårde 08 15, helt herlig.

Kilometerne idag fløy avgårde, lettgått terreng, litt traktorvei, mye god sti og endel klopping.

Teiping av «overtråkk» fot på gang
Første glimt av Sylan massivet

Vi gikk hele 14,5 km før vi tok første pause. Da smakte det godt med en real turmat. Et varmt smakfullt måltid når vi har gått så langt.


Tone Lise slet litt med vondt i hofta i dag, men det skulle bare mangle om vi ikke kjenner vondter etter alle disse dagene. Hun er jo grei og bærer min sekk også. Jeg har hatt en god gå-dag, det vil si, jeg har det alltid bra når jeg får gå, det er sitte som er verst og vondest.

Litt forskjell på sekkene ja…😅


Det ble en morsom historie, jeg fikk en ny «bestevenn» i en stav jeg har hatt i dagevis, deg har vært til enormt god hjelp. Så fikk Tone Lise låne den i 5 minutt, og så klarte hun å brekke den. Vi ble enige om at hun i underbevisstheten var sjalu på min nye bestevenn på turen, he,he😜


Så da måtte jeg bare finne meg en ny…
Tempoet holdt seg bra hele dagen, selv om det røynet godt på mot slutten av de 18 kilometerne.

Storerikvollen var et syn, et idyllisk hyttetun med flere gamle bygg, med fantastisk utsikt mot Nesjøen og Sylanmassivet. Vel fremme prioriterte vi et glass vin og en øl, mens vi hørte på imponerende Jacob fra Sandnes ta gull i OL, magisk. Det var litt av årsaken til å gå på idag, vi hadde ikke dekning underveis, og hadde et høyt ønske om å få med oss det.


Så fikk vi oss en dusj og kom i orden på rommet, koselige rom med laftet tømmervegger og stedbygde gamle senger.


Imorgen tidlig må dere skru på P1, med programmet Opptur. Mellom kl 07 30 og 07 45, skal jeg snakke om DNT/singelturer/grønne luer. Alt en sier ja til for å promotere en tur.

Nyter når vi får kjøpe vin🤩


Storerikvollen er en betjent hytte, heldigvis, så kl 18 presis er det middag. Dagens høydepunkt når en har gått så langt. Ekstra godt å få maten ferdig servert, og slippe å lage noe selv.

På menyen idag står aspargessuppe til forrett, viltgryte til hovedrett, og brunostpannacotta til dessert.

Så nå skal vi bare kose oss og nyte resten av kvelden.

Takk for alle koselige meldinger, kommentarer og god bedring meldinger. Gjillt at dokk følger med oss.

Dette innlegget ble publisert i Ferien 2021 og merket med , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

1 svar til Sjette etappe

  1. Jorun Stuksrud Gilje sier:

    Flott å følge dere på turen.🙂 Og god bedring til dere begge. 🥰

    Likt av 1 person

Legg igjen en kommentar