Fjellferien dag 10


Innlegg nr 11
I dag var det på tide å forlate Dovre/Snøheim, og sette kursen mot JotunheimenBessheim Turisthytte er vårt hjem de siste 3 nettene. Denne turen har fløyet avgårde, og nå er det kun få dager til vi vender nesen hjemover.


På planen i dag stod egentlig Besshøe. På grunn av transport og været, ble den en dag hvor alle egentlig kunne velge selv hva de ville gjøre, innenfor rimelighetens grenser. Egentlig var jeg bestemt på å ta en hviledag i dag, men jeg har alltid hatt lyst å gå Besseggen. Så når muligheten bød seg i dag, var jeg snar til å ta den. Ingen andre hadde lyst, men etter å ha konferert med Atle og Kjelli som er ansvarlige, på turen, så fikk jeg dra alene. Jeg lånte Atle sin bil og kjørte ned til Gjendesheim, for å ta båten inn til Memurubu, og gå tilbake til Gjendesheim. 


Værmeldingen var ikke den beste, men det så litt lettere ut enn meldt. På et tidspunkt meldte de høljregn og lyn/torden. Jeg satset på at det ikke ble noe av. Det var en fin båttur over Gjende, veldig folksomt men det hadde jeg jo regnet med og. 


Jeg fikk en fantastisk tur over Besseggen, gikk helt alene. Det var magisk å rusle bortover helt uten kø, veldig flott tur. 


Etter alt vi har gjort på denne turen, så var det ikke veldig skummelt. Etter det bratteste kom der masse regn, vind og tåke. Det gikk veldig bra. Jeg gikk de 15 km på 4 timer og 10 minutt. 


Da jeg kom tilbake ble det samling i den ene hytta, vi har det utrolig koselig sammen. 

I morgen MÅ jeg ha en hviledag. 

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

