Fjellferien dag 9


Innlegg nr 9
Å våkne her på Dovrefjell til sol og nydelig turvær, gjør at det blir litt lettere å trosse trette ben, og manne seg opp til ny tur. I dag blir en sånn «rolsedag», noen vil det og noen vil det. Så da deler vi oss, slik at vi alle får det som vi vil. Jeg og Kersti vil gå til Vesttoppen, som er Snøhettas nest høyeste topp på 2253 MOH. 


Det er derimot her den mest spektakulære utsikten er. Even på 17 1/2 år, som ble igjen med oss da faren dro hjem, ville også bli med oss dit.


Det var mye ur,  røys og enda mer ur og røys, bratt oppover, men ikke så veldig luftig. I hvertfall ikke sammenlignet med det vi har vært gjennom før på denne ferien. 


På toppen får vi virkelig lønn for strevet, helt fantastisk magisk utsikt. Utrolig vakkert!

Etterpå delte vi oss, dvs jeg fikk gå i mitt eget tempo ned, og var kjapp ned igjen. Så nå sitter jeg i solveggen og nyter solen og et glass rødvin. Har det fint på ferie, synes jeg er utrolig heldig som får oppleve disse turene sammen med denne fine gjengen. 

Fortsatt har vi 3 turer igjen. I morgen skal vi forflytte oss til Bessheim, og planen er å gå til Besshøe. Jeg tar nok en hviledag, slik at jeg klarer de 2 siste turene. 

Dette innlegget ble publisert i Fjellferien 2016 og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

