Fjellferien dag 3


Innlegg nr 3



Slogen på 1564 MOH i dag ble fantastisk, været ble ganske bra, og vi storkoste oss.


Vi kjørte til Øye og gikk opp skråningen til Patchel hytta. Det var en fin tur i delvis sol, god temperatur og flott natur å se på. 


Etter en god matpause der, satte vi kursen opp mot Slogen. Det var forferdelig bratt og skummelt. Jeg hadde aldri greid å komme meg opp uten å ha følge med Anne, og ikke minst alt den gode hjelpen til Terje. Han slepte og dyttet, motiverte og støttet. Veldig takknemlig for all hjelp og støtte. 


Det var noen sykt bratte rygger, bratt og fælt for oss som har høydeskrekk. Oppe på toppen er så lite og bratt, der var ikke en gang plass til oss alle. Dermed ble det ikke noe fellesbilde på toppen i dag. Vi valgt den bratteste og korteste ruta ned, men jaggu var det langt nok allikevel. Turen tok 8 timer totalt på 14 km. 


Jeg sliter sykt med knærne, våknet kl 04 30 idag og verket som tusan, måtte bare stå opp. Begge er vanvittig vonde, men det venstre er verst. Så da vi oppover grudde jeg alt for turen ned, og den ble akkurat så vond og grusom som forventet. Gikk baklengs/sidelengs hele turen ned. Jeg hadde trodd og håpet knærne skulle holde litt lenger. 


Tusen takk til en fantastisk gjeng, utrolig mange kjekke nye venner. Har hatt en kjempegøy dag. I morgen blir det nok en hviledag på meg, og ganske mange av de andre og. Da skal de etter planen gå til Skålatårnet. De melder regn, og jeg har så sykt vondt i knærne. Så det blir hytta og en god bok på meg i morgen. 

Dette innlegget ble publisert i Fjellferien 2016 og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

