Fjellferien 2016 dag 1


Innlegg nr 1:

Da er vi i gang. Pakket og klar for 12 dager på fjelltur. Alle de ca 40 som skal være med, kjører opp i privatbilder. Jeg var så heldig at jeg fikk sitte på med Atle, som er «sjefs-guiden», og vi har også med oss Kay i bilen. Ut fra bagasjen å dømme, så ser det ut som vi skal flytte😰


Det er ca 60 mil å kjøre til Stryn, så lørdagen går med til det. Turen idag går via Bokn, Aksdal, Odda, Hardanger broen, Voss, Aurland, Lærdal, Sogndal, Fjærland, Skei og over fjellet til Stryn.


Etterhvert som vi kom oppover, møtte vi flere av de andre også. Masse kjekke folk, vi får nok noen fine dager sammen. 

Mye tunneler oppover her. Så fikk jeg kjørt gjennom verdens lengste tunnel også Lærdalstunnelen. Den er ca 25 km lang, ganske sykt egentlig🚗 tror vi må ha kjørt minst 100 kilometer i tunnel på vei oppover. 


Mye flott natur å se på, koselig lag i bilen, samt I-Phone å fingle med, så gikk jaggu timene ganske fort. 

Vel fremme på Sande Camping, så var det å installere seg i hytta. Jeg skal bo i 10-mannshytte. Hvis det blir mye snorking, så har jeg hengekøyen med meg, så da flytter jeg ut. 


Kjekk dag i dag, og enda kjekkere blir det fremover. Blir litt utfordrende med været, så vi er usikre på hvilken topp det blir i morgen. Det regner og tåka ligger lavt. Vi krysser fingrene for bedre vær i morgen. 

Dette innlegget ble publisert i Fjellferien 2016 og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

