Zanzibar


Zanzibar er en flott og paradis-aktig plass, men veldig turistifisert i forhold til Tanzana og de stedene jeg har vært på til nå. Der blir ingen spennende innlegg herfra, da her ikke er så mye å gjøre utenom gå tur, trene, få massasje, sole seg, bade osv, altså alle slike vanlige sydenting.
Derfor blir der bare dette ene innlegget, med bilder herfra.

20140316-094903.jpg
Først litt info: Zanzibar bestårav ca 30-40 små øyer. Der er to hovedøyer, det er den jeg er på, som er den største, samt ei til ganske stor. Der bor ca 700 000 mennesker på hver av disse to øyene. 95% av befolkningen her er muslimer, og de fleste andre er kristne.

Masse fattige og nydelige unger på stranden, 2 av disse kom og ville holde meg i hånden. Jeg har jo lyst å gi dem noe, men vet at da kommer der bare 20 til…

20140316-094709.jpg
Det føles veldig kunstig å være her, alle er så overdrevent høflige, og bare iløpet av et måltid, er minst 5 servitører borte og skal veksle høflighetsfraser med deg. Dersom du setter deg alene ved et bord, som er dekket til 2, så fjerner de det du ikke trenger, mens du sitter der. Alt er sikkert vel ment, men føles masete. Uansett når du møter noen ansatte på hotellet, så skal de si noe til deg, så jeg begynner å bli litt lei hele «Jambo-poah» opplegget….det går i det og Hakuna Matata hele dagen. De er jo bare høflige og greie, men…. Hører selv at det er på tide å dra hjem snart, he,he….imorgen skal jeg få en laaaaang massasje, og det ser jeg frem til…. 😎

Der står masaier og passer på tingene dine, så du kan godt gå fra alt på solsengen for å gå og bade, så det føles veldig trygt.

Jeg har vært endel og gått tur på stranden, men det er så masete, der er hundrevis av selgere, fattige unger og andre som vil ha din oppmerksomhet. Jeg var til og med ute kl 7 en morgen, og tenkte ingen var ute så tidlig, men joda, de var på plass da og. Jeg skjønner at de bare forsøker å overleve, men det oppleves så masete, at det fjerner litt av paradisfølelsen for meg. Ego meg tenker jeg også litt da, vi må ta med det som finnes her, det er tross alt deres øy….

20140316-095303.jpg

20140316-095315.jpg

20140316-095326.jpg

20140316-095339.jpg

20140316-095347.jpg

20140316-095359.jpg
Senga mi, veldig flott rom..

20140316-095422.jpg
Utsikten fra rommet:

20140316-095455.jpg
Kåken jeg bor i:

20140316-100306.jpg

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

