Dag 4


Dag 4 startet med Breakfast-Wall, og som sagt, jeg grudde meg litt. Det gikk selvsagt mye bedre enn forventet. Jeg måtte le litt, da jeg spurte William, om der var noen som hadde falt ned, og han svarte «Åja, mange faller ned.» Ehhh, uansett hva som var sant eller ikke, så burde han sagt ingen, he,he… men han er en ærlig sjel, og sa det jo bare som det var. Det gjelder helst bærere, som driver og passerer hverandre på spesielt smale steder.
Men før frokostveggen, må jeg jo ha frokost….
Mohammed serverer meg frokost «på senga» he,he…

20140311-105335.jpg

Favorittlunsjen, da de fant ut det, laget de myyyyye pannekaker til meg. Vi fikk ny sort suppe hver dag, og som sagt, maten var excellent..

20140311-105343.jpg

Der var et sted jeg slet, William prøvde flere ganger å vise meg, men når du er 50 meter over bakken, med sekk, så skal du snu deg med ansiktet ut, vri deg over ,sette en fot der osv…. Ehhh, neppe denne dama nei… Høydeskrekk som jeg har, så fant jeg et sted hvor jeg med mine lange ben, kunne legge en fot opp, for så heise meg opp etter armene, opp kom jeg. Må si jeg var glad da vi kom til topps. Så var det bare å legge i vei mot neste Camp.

BTW: Sylvia og Piotr valgte dessverre å gi seg, så de gikk en annen vei denne dagen, for å komme seg ned til Moshi. Dermed forsvant matteltet mitt/vårt og, siden jeg alene egentlig ikke trenger det. Kommer til å savne selskapet ved måltidene. All gåingen syntes jeg var bedre å gjøre kun sammen med William, fredelig og godt med bare oss 2, så der ville jeg ikke merke noe. Det er uansett trist når noen ikke når målet sitt.

Neste Camp heter Carranga, og er en skrinn fjellside, i et nokså holdt område. Ikke noe vegetasjon her oppe. Denne campen ligger også på 3900 MOH. Etter ankomst, lunsj og litt avslapning gikk jeg og Ansjaou tur sammen med guidene våre, for å få aklimatisere oss litt ekstra. Det var en herlig dag, jeg har blitt kjent med så masse flotte folk, så vi samles rundt teltene og prater/deler erfaringer. Ellers blir det litt lesing i teltet.

Carranga Camp:
20140311-105357.jpg

Ganske bratt oppover her:

20140311-104736.jpg

Så nærme og på dette viset gikk vi hele turen, nesten. Trask og pust, trask og pust…

20140311-104756.jpg

Mye spesielt landskap på turen:

20140311-104817.jpg

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

