Crewet mitt 😘😘😘


Alle vet at jeg ikke kunne klart dette alene. Det er ikke lov heller å gå alene, du er nødt til å være ifølge med en godkjent guide, og ha med deg X antall bærere i forhold til dager, antall turister osv.

Mitt crew bestod av et knippe fantastiske menn, som alle ytte fantastisk service, og gjorde det med glede. Tenk om vi kunne finne litt av den gleden selv? De er mye lykkeligere enn de fleste nordmenn, enda de ikke eier nåla i veggen! Hvorfor er det sånn???

Iallefall, her ser dere mine menn:

20140311-184147.jpg

Til høyre for meg, sitter Mohammed, han var min waiter. Det vil si det var hans ansvar at jeg hadde det godt. Han bar min bagasje, han kom og serverte maten til meg, slo opp teltet, passet på at jeg hadde kokende vann på thermos til kaffe ,sov i teltet mitt den natta jeg var borte for å passe på tingene mine, fylte flaskene mine med drikke-vann hver morgen, kom med vaskevann etter hver eneste tur og hver morgen, kort og godt, gjorde han alt for at jeg skulle ha det så godt som mulig. Fantastisk mann! Han er nå den stolte eier av et par Crsipi Besseggen Fjellsko, som takk for hjelpen, det er nokså ymse hva slags utstyr de har, så du kan si jeg har gitt vekk det meste jeg hadde med meg (av det som var mitt, he,he)

Til venstre sitter Rich, han var en av bærerne, de sleper rundt på telt og mat og alt vi trenger for å ha set bra i fjellet. De er virkelig ryggraden i disse turene. Fantastiske personer, og for en styrke! Bak til høyre står John, som også var en av bærerne.

Bak til venstre står Benjamin,som var kokken. Det er synd å si, men innen vi tok dette bildet dag 4, hadde jeg aldri sett ham før. Bare smakt alle de gode suppene, ny suppe hver dag, pannekaker, grønnsaksstuinger og all slags snadder mat han laget. En veldig beskjeden men snill mann.

I midten bak står William, som er hovedårsaken utenom meg selv, til at jeg klarte dette. Skriver ikke så mye mer om han i dette innlegget, men de fleste unge hjemme kunne lære mye av han om ansvar, innsats og stå-på-vilje. Ikke bare de unge, men faktisk de fleste av oss……….

Her er William i Moshi idag:

20140311-185031.jpg

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

