Fremme i Tanzania


Etter et langt døgn på reise, sitter jeg nå i ca 30 grader, stekende sol og koser meg ved bassenget. Har fått dusjet og begynner å føle meg normal igjen. Magen er bedre, men jeg føler meg fortsatt slapp.😁😎💪

Skikkelig effektiv dag: Oslo-Amsterdam, Amsterdam-Nairobi, Nairobi-Killmajaro.✈️✈️✈️

Selve turen var nokså begivenhetsløs. Jeg som er så «flink» til å sove hvor som helst, sliter med å sovne når jeg flyr hele netter da kribler det i bena, og jeg finner fader ikke roen… dermed var jeg nokså vrak når jeg landet i Nairobi Kl 04 30 i natt. På neste fly, som bare trengte et par. timer, sluknet jeg omgående. Der ble jeg sittende ved siden av en skravlesyk 6-barnsmor fra USA i 60 årene, som hadde vært 7 ganger i Norge, og kunne snakke litt norsk. Du kan si at hun tidde ikke før jeg lukket øynene og sovnet. Koselig dame, men jeg var jo sååååå trett. 😴😴😴

Ved landing i Killimanjaro så ble jeg tatt imot av en representant fra Africasafari. Han ordnet Visa og fikk oss greit gjennom kontrollen. Han samlet en gruppe, inkl meg, noen svensker og et par dansker, så jeg tenkte: aha, her er gruppa mi… men neida, de skulle jo vare på safari alle de. Kun jeg som skal til fjells av oss. Så da fikk jeg en egen bil/sjåfør, som fraktet meg til Moshi, en liten by ca en times kjøring fra flyplassen. 🚌

20140304-121357.jpg

Synet som møter meg langs veien er slum, metall-skur og mye fattigdom, men allikevel masse blide folk overalt. Jeg skjønner ikke hvor vi skal finne noe hotell. for jeg ser ingen normale bygninger noe sted. Plutselig er der en svart port til høyre, og bak der finnes et paradis. Fint hotell, flott basseng, uterestaurant og alt du kan trenge. Slitt og gammelt, men paradis i forhold til alt jeg har sett før idag.🌞🌞🌞

Rommet var kjempemorsomt, 3 senger med noe himmelseng-stors greier, som så skikkelig jalla ut, men jippi, seng… 3 stk til og med, siden jeg heldigvis har bedt om enkeltrom hele turen. Lurer litt på hvordan det funker i teltet imorgen da😇😇

Skal møte guiden og resten av gruppa på et møte klokka 16. Utenom det skal jeg slappe av i sola og bare nyte denne dagen.

Over og ut fra Tanzania😉

20140304-121558.jpg

20140304-121619.jpg

20140304-121636.jpg

20140304-121657.jpg

20140304-121717.jpg

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Fremme i Tanzania

  1. Ramona sier:

    Godt du føle deg litt bedre 🙂 Vera forsiktig på turen ♥

  2. Bent Probst sier:

    Fantastisk. Du er heldig som får gå denne turen.

Legg igjen en kommentar

