Endelig er turen her!


Idag begynte ferien min, og imorgen drar jeg avgårde! Endelig! Jeg gleder og gruer meg på en gang, men spennende og opplevelsesrikt blir det iallefall.

Et lite skjær i sjøen er at jeg har blitt syk. Ligger her med omgangssyke, skikkelig slapp og elendig. Ikke akkurat det mest ideelle når en skal pakke og dra avgårde til Killimanjaro… Fikk pakket litt igår, dette er liksom ikke en type tur hvor en bare slenger noe i en bag og drar avgårde. Nå har jeg planlagt dette godt, så jeg tror jeg har fått med meg det jeg trenger. Takk til alle som har lånt meg utstyr, slik at jeg slipper å kjøpe alt nytt: Gerd, Gro, Tommy og mor. 😇😘👍

Utrolig så mye en trenger til en sånn tur, alt fra sommerklær til Zanzibar, til pelslue og dunjakke til Killi, hodelykt, snop, kniv, all slags ullklær, drikkepose, medisiner, adapter, votter, gamasjer, malariatabletter, høydesyketabletter, kikkert, regntøy, sovepose, liggeunderlag, solkrem, pose til å ta med toalettpapiret(ja, det brukte….), toalettpapir, våtservietter( det er «dusjen» min en hel uke…) osv…. Det er den lengste pakkelista jeg har hatt noen gang, så jeg har iallefall gjort mitt for å forberede meg når det gjelder utstyret.🙉🙊🙈

Det er litt stilig/ironisk med disse flyselskapene: jeg får lov å ha 2 kolli på alle flightene, unntatt den fra Killimanjaro til Zanzibar….. ehhhh, skal jeg liksom trylle vekk det ene kolliet innen jeg kommer dit, eller? Ja,ja- det går vel godt å betale seg ut av det tenker jeg.

Først på programmet står 2 etterlengtede dager hos min kjære venninne Anne på Jessheim. Gleder meg til å se de to kjempesøte tvillingjentene hennes igjen, Selma og Anna. 😘😍 Blir greit å lade batteriene der, før jeg setter nesen mot Tanzania på mandag.

20140228-111749.jpg

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Endelig er turen her!

  1. Hilda sier:

    God bedring og ha ein kjempetur/opplevelse! snx seinare i dag 🙂

Legg igjen en kommentar

