Avgårde til Bangkok


Så nærmer turen seg slutten, og idag skal vi kjøre til Bangkok. Der skal vi ha vår «Final night dinner», før alle drar hver til sitt.

Siem Reap, og Kambodsja generelt, har vært over all forventning. Selv om dere er mye fattigdom, så tar de et lite steg av gangen mot et fungerende demokratisk samfunn, etter tiår med krig, invasjoner og borgerkrig. De har kommet en lang vei allerede, men trenger hjelp fra»rike onkler», som f eks oss, dersom de ungene som fødes idag, skal ha en fair sjanse til å komme seg ut av fattigdommen.

Jeg kommer definitivt til å dra på tur med G-adventures igjen!!! Bestilte turen av Mats ved Kilroy i Bergen, og han ordnet alle fly og andre detaljer for meg. Flott service, og god hjelp. Kan virkelig anbefale Kilroy. http://www.kilroy.no

G-adventures har turer over hele verden, og mange i gruppa har reist med de før, og alltid vært fornøyde; gode guider, bra hoteller og skikkelig bra opplegg. http://www.gadventures.com

Bussturen idag var preget av at endel av gruppen «tok den helt ut» igår, så endel av de er ganske reduserte. Jeg koser meg med mine 2-3 vinglass iløpet av dagen, men drikker ikke noe om kveldene. Vi er alltid tidlig oppe, og mye på farten, så jeg kunne ikke tenke meg å sitte 7 timer på bussen fyllesyk. Det har vært en rolig tur i så måte, nesten ingen drikking, og tidlig i seng.

Blir litt vemodig å ta farvel med endel av gruppen ikveld. Noen av oss skal være sammen hele dagen imorgen også, i Bangkok. Vi skal dra til «The floating market». Jeg har aldri vært i Bangkok før, så det blir nok en runde rundt i byen også.

Kommer definitivt til å holde kontakten med noen av de i gruppa, spesielt de svenske, Liz fra Australia, Cassandra,Sandie og Martyna fra London. Vi har alle utvekslet mailadresser, og FB profiler. Du blir utrolig sammensveiset på kort tid, på en tur som dette.

Alle i gruppa har vært forskånet for uhell, ingen tyverier, ingen skader og alt har gått fint. Når i tillegg gruppen har fungert så bra sammen, er det hele nesten over alle mine forventninger iallefall.

Fascinerende å sitte på bussen og se på alt utenfor, alle som strever på rismarkene, tuc-tuc er, små fattigslige skur, en og annen flott villa, Mercedesbutikken, små bitikker som selger alt fra hjemmelaget brennevin til klær, nakne småunger som leker langs veien…, kontrastene er så enorme her, mellom fattig og rik.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

