Den store tempeldagen…


Den store tempeldagen…

Idag er den store tempeldagen, vi har vært gjennom flere digre tempel før lunsj, og sparte det flotteste; Angkor Wat til slutt, og så rakk vi ikke det idag allikevel, så da blir det imorgen..

Det er noen fantastiske arkitektoniske perler, ufattelige byggverk, når du tenker på at de er bygd for ca 1000 år siden.

Dette området er digert, så stort at 3-dagers pass er det mest vanlige. For meg rekker det nok med en dag. Ca 1 million turister kommer til Angkor Wat hvert år.

Her må du dekke til skuldre og knær, som guiden sa til meg; du får ikke lov til å kle deg sexy… Jeg gikk i mine vanlige klær, bikini og kort skjørt, men hadde med en bluse og et skjerfskjørt til å dekke meg med.

Guiden sa, etter det jeg hørte, at vi skulle møtes på område «Nord», ved bussen kl 10 30, og «tålmodig» som jeg er, var jeg på plass rett over 10. Det var bare en hake, vi skulle møtes ved en buddha statue, kl 10 30, bussen var ikke før 12, så da hadde jeg gooood tid til å kose meg med vinen min og slappe av. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan se på «gammel stein» i 2,5 timer, dette var tross alt bare 2 av 6 templer. Jeg mister tålmodigheten etter 15 minutt, samme hvor flott det er.

Ja,ja- dette var flott og alt det der, men for meg blir alt for likt, når du skal se det ene tempelet etter det andre, så jeg var glad når vi endelig vendte nesen hjemover. Vi skal tilbake imorgen tidlig kl 05 30, for å se den fantastiske soloppgangen over Angkor Wat. Tanken da eg at vi skal tilbake til hotellet for frokost, og så ut igjen, but not me… Da skal jeg nyte byen, solsengen, badebassenget, osv, nå har jeg hat nok «turist-pes», du går jo i kø slike steder.

Nå skal vi ut og spise på et veldedighetssted, New Hope heter organisasjonen. Vet bare at inntekten går til å redde gatebarn.

See you later 🙂 🙂 🙂

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

