Good Bye Hoi An, hello Ho Chi Minh


Hoi An har så langt vært den beste byen vi har besøkt, koselige smågater, nydelig strand, utrolig god mat, og smilende blide folk overalt. Det hjelper på at her bor der ca 75000, mens i Hanoi f.eks, bor der ca 9 millioner.

Der er ca 260 skreddebutikker her, så det er virkelig stedet dersom du ønsker å få sydd klær. Det jeg kjøpte var utrolig fint laget, nydelige stoffer, og de bøyer seg baklengs for at du skal få det akkurat som du vil.

Etter 3 dager her, er det på tide å bevege seg videre. Idag skal vi fly til Ho Chi Minh, tidligere Saigon.
Da Saigon falt i 1975, markerte dette slutten på Vietnam krigen, og byen skiftet navn til Ho Chi Minh City, oppkalt etter den populære statsministeren med samme navn. Byen er sør Vietnams tidligere hovedstad, og den er Vietnams største by. Den blir ofte kalt «Paris of The East».

Denne måten å reise på, være med en gruppe, men samtidig få velge og bestemme endel selv, har vært veldig vellykket for min del. Jeg kan være alene så mye jeg vil, eller være med resten av gruppen når jeg ønsker det. Absolutt å anbefale.

Idag var jeg lys våken kl seks, så da stod jeg opp litt før halv syv og tok en joggetur. Fantastisk folkemylder, mopeder, tuting og liv alt så tidlig. Så nå har jeg jogget, dusjet, pakket og spist frokost, og enda er ikke de andre stått opp 🙂

De er ikke så vant med stor damer her, så jeg måtte flire litt idag når jeg hadde vært på joggetur, så da jeg stod og skulle få nøkkelen min i resepsjonen, så sier den lille asiaten bak disken:» You look very strong…» He,he- må være all CrossFit ‘en tenker jeg 🙂

Dersom noen vil dra til Vietnam, så har jeg mange anbefalinger å dele, det er bare å si fra 🙂

Frokost: dragefrukt, vannmelon og ananas.

Kveldsmaten igår…

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

