Hoi An torsdag 19 juli


Tenk nå er det alt torsdag, og jeg har snart vært her en uke allerede. Deilig her i Hoi An, med noen rolige stranddager.
Det holder lenge med maks to timer på stranda her, da begynte til og med jeg, som har tåligt god farve, å ligne på alle britene som er med på turen. De blir bare kjemperøde og rosa 🙂 Så da var det en kjapp tur hjemom, dusje, så avgårde på massasje. Jeg fikk massasje i Hue igår, men den var elendig. Til gjengjeld var dagens desto mer fantastisk, så jeg booket like godt en til imorgen også. Hun lille tutta, var sterk, tok godt i på de rette stedene, og gjorde det allikevel behagelig nok til at jeg nesten sovnet.

Nå sitter jeg og koser meg med et glass rødvin, og en «verdensberømt» kake herfra, kalt «The Black Forrest». Det å ta en time på en fortauscafe mellom disse smale gatene, og se lokalbefolkningen koke sin te på bakken, langs veikanten, selge sine bananer, fikse sine mopeder osv, gjør noe med en…. de er et stolt folkeslag, ikke redde for å ta i et tak, samt veldig fornøyde tross alt de ikke har…. vi derimot, har alt vi trenger og vel så det, allikevel er det mange av oss som klager…

Vel- mens jeg er inne på kapitalismens verden:
Har vært hos skredderen, og bestilt noe klær, og tatt mål, har kjøpt meg en jobbdress, samt to kopier av et favorittskjørt som jeg bruker til bikinien. Som om vi ikke har nok klær i skapet hjemme… Vel, det var rimelig, de yter fantastisk service, og de skal jo også tjene til livets opphold. Der jobbet 340 skreddere bare på denne ene plassen, og der er hundrevis av dem i denne byen.

Hos skredderen ble jeg samtidig tilbudt en pedikyr, så jeg slo likegodt til. Det viste seg å foregå «på bakrommet», jenta satt på gulvet, og jeg på en stol, halvveis inne i et prøverom, de er kreative i måten å tjene litt ekstra på. Flinke å stå på er de og.

Snart er det på tide med en dusj og en «oppshining» før middag, mye spennende mat å prøve her, og jeg prøver det meste.

Har en fantastisk tur, og gleder meg til hver eneste dag.

Klem fra Vietnam

Den Japanske Broen i Hoi An

Tempelet i Hoi An

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

